Motivační dopis

Dveře do vysněného zaměstnání jste pootevřeli, ale zatím neotevřeli pořádně dokořán? Skvělý MOTIVAČNÍ DOPIS Vám je pomůže otevřít s elegancí!

Máte hotové stručné, výstižné a originální „CVčko“. Společnost, do které se však hlásíte, vyžaduje i MOTIVAČNÍ DOPIS? Díváte se na weby a první, co se všude dočtete o tom, jak napsat motivační dopis, je: BUĎTE ORIGINÁLNÍ nebo NAPIŠTE NĚCO, CO NIKDO JINÝ

Jak toho ale dosáhnout, když nejste rodilý spisovatel? Na to se podíváme v tomto tipu!

Personalisti čtou motivační dopisy dnes a denně. Pokud při psaní Vašeho motivačního dopisu použijete klasikou šablonu, jejíž první věta zní: „Vaše nabídka mě velmi zaujala, proto v příloze naleznete můj životopis.“, věřte, že za prvé to příliš originální není a za druhé tato věta Vám celý motivační dopis nenahradí. Hned v začátku psaní si uvědomte, co má MOTIVAČNÍ DOPIS vyjadřovat! A k čemu slouží?

MUSÍ VÁS PRODAT! 

Obecnosti než se do toho vůbec pustíme...

  • Nepište ho na POSLEDNÍ chvíli! Dejte si dostatek času na psaní! „Odfláknutý“ motivační dopis je horší než neposlat žádný.
  • Zkuste motivační dopis sestavit sami a neposílejte žádné šablony vyplněné univerzálními a nicneříkajícími frázemi.
  • Motivační dopis slouží jako rozšíření „CVčka“. Proto NEOPAKUJTE věci z Vašeho životopisu.
  • Stejně jako CV ani motivační dopis není kniha o Vás. Personalisté nemají čas číst romány! Pamatujte, že v jednoduchosti a stručnosti je síla!
  • Váš motivační dopis by neměl překročit jednu stranu! Měl by se dělit do odstavců (ideálně 3-6 odstavců). Odstavec by neměl mít více než 6 řádků!
  • Motivační dopis byste měli uzpůsobit inzerátu na danou pozici. Pokud ho budete zasílat do start-upu na místo kreativce, určitě použijete jiný jazyk, něž když ho zašlete do veřejné správy na místo Vedoucího odboru.
  • A v žádném případě neposílejte text plný gramatických chyb a překlepů 

A jak by to konkrétně mělo vypadat?

  • V první řadě byste měli napsat své jméno a název pozice, o kterou se ucházíte
  • Můžete přiložit svou fotku, ať si personalista ihned spojí tvář s motivačním dopisem.
  • Není na škodu hned v úvodu napsat Vaše telefonní číslo a e-mail, ať Vás může kdokoli ihned kontaktovat!
  • V úvodu textu by mělo být oslovení. Zkuste si dát tu práci a dohledejte člověka, který má pozici na starosti (nemusí to být nutně personalista!). Pokud ho nedohledáte, použijte obecné oslovení „Vážení“
  • První odstavec věnujte cíli motivačního dopisu. Stručně ve dvou větách popište, proč jste se rozhodli motivační dopis vůbec napsat.
  • Druhý odstavec věnujte Vašemu PŘEDSTAVENÍ! Řekněte, kdo jste, kde jste aktuálně zaměstnaný, a jak to souvisí s pozicí, o kterou se ucházíte.
  • Třetí odstavec věnujte tomu, co jste se během pracovních let naučil/a, a co Vás odlišuje od ostatních.
  • Čtvrtý odstavec by měl být věnován Vašim ÚSPĚCHŮM a PŘEDNOSTEM!
  • V pátém odstavci se zmiňte, co se Vám líbí na nabízené pracovní nabídce a společnosti, kterou oslovujete
  • Poslední odstavec věnujte zakončovacím frázím a PODĚKOVÁNÍM! 

PO napsání motivačního dopisu a PŘED jeho odesláním…

Vžijte se do role personalisty. Bavilo by Vás číst Váš motivační dopis? Dočetli byste ho do konce? Pokud si sami nejste jistí, nechte ho „odležet“ do druhého dne. Pokud ani druhý den si nejste jistí, řekněte svým kamarádům, ať si ho přečtou.

Pojďme se spojit a najít
pro Vás tu pravou pozici!

Zašlete nám své CV

Můžete přiložit CV

Odesláním fomuláře beru na vědomí zásady zpracování osobních údajů.

Odeslat

Neváhejte nám zavolat nebo napsat

  +420 724 357 872
  kariera@profeskontakt.cz

Aby web fungoval jak má - souhlas s cookies

Pro co nejlepší zážitek z prohlížení webu, aby fungovalo vyhledávání, přihlašování, abychom vás neobtěžovali nevhodnou reklamou a pro mnoho dalších věcí využívá tato stránka tzv. cookies, což jsou drobné textové informace dočasně ukládané do paměti vašeho prohlížeče. K jejich použití od vás potřebujeme souhlas. Za jeho udělení v plné šíři, či podrobné nastavení vám velmi děkujeme. Vaše rozhodnutí můžete samozřejmě kdykoliv změnit a přenastavit.

Jaké cookies používáme

Nezbytné

Nezbytné cookies jsou bezpodmínečně nutné k fungování stránek. Bez nich by nefungovaly základní funkcionality, jako např. přihlašování nebo nakupování v e-shopu. Tyto jsou vždy automaticky povolené.

Statistické

Tyto cookies pomáhají s měřením a analýzou návštěvnosti stránek.

Marketingové

Marketingové cookies pomáhají trackovat uživatele stránek za účelem nabízení cílených reklamních sdělení. Dávají smysl pro obě strany, neboť uživatel stránek obdrží reklamu na produkty, které ho skutečně zajímají, a které např. vyhledával v minulosti, a vydavatelé reklam naopak mohou tyto reklamy cíleně nabídnout.

Přijmout vše Přijmout vybrané Podrobné nastavení Odmítnout vše